Jak nastavit časování vypínání disků v MAC OS X?

01.05.2012 18:30

 

Systémové nastavení vypínání a zapínání disků v OS X není zrovna podrobné. V předvolbách systému v záložce Úspora energie můžete zatrhnout volbu "Uspat pevné disky, kdykoliv je to možné" a to je asi tak všechno.

V případě, že volbu nezaškrtnete, poběží pevný disk pořád (respektive 3 hodiny, potom se vypne). V případě, že volbu zaškrtnete, se disky vypnou po 10 minutách nepoužívání.

V případě, že máte v Macu pouze SSD disky, není důvod je vypínat, protože když je nepužívate, tak nežerou energii (tedy je jedno jesli jsou zapnuté nebo ne). Ale v případě, že používáte SSD společně s HDD (na ukládání dat), pak se vyplatí HDD vypínat. Uspoří se energie a hlavně se sníží hlučnost Maca. Tak jsem to udělal i já. Ale bylo otravné, že když jsem si sáhnul na HDD pro nějaký dokument, tak disk potom zbytečně běžel ještě dalších 10 minut.

Hledal jsem tedy možnost nastavení doby před uspáním disku. Prolezl jsem nějaká fóra a píše se o tom tady a tady.

Řešení je jednoduché:

1. Spusťte terminál.

2. Aktuální nastavení zjistíte když napíšete "pmset -g disk" a odentrujete. Vypíše se nastavení. Hledejte parametr disksleep, bude pravděpodoně někde na konci výpisu. Hodnota tohoto parametru udává dobu nečinnosti, po které se disk uspí (v minutách). Pokud má hodnotu 0, neuspává se.

3. Novou hodnotu nastavíte pomocí příkazu "sudo pmset -a disksleep 5" kdy číslo udává počet minut, po kterých se mají disky uspat. V uvedeném případě se tedy disky uspí po pěti minutách nečinnosti.

4. Nastavení můžete zkontrolovat příkazem z bodu 2.

5. A teď si začněte vychutnávat to ticho...